Meghan Markle issues complaint to BBC after Duchess accused of ‘misleading’ High Court

0
37


Legal reps for Meghan Markle contacted the BBC following a segment on podcast, Harry, Meghan and The Media, which accompanies Amol Rajan’s documentary The Princes and the Press. Meghan hit out after Mr Rajan claimed she had apologised for “misleading” the High Court during her privacy battle against the Mail on Sunday.

In response the BBC released a correction saying: “The Duchess of Sussex has asked us to clarify that she apologised to the court for not remembering email exchanges with her former communications secretary, Jason Knauf, in her evidence, and said that she had no intention to mislead the court.”

Mr Rajan was referring to Meghan’s recent privacy case with the Mail on Sunday after it published private letters to her estranged father Thomas Markle.

During the case, the Duchess stated she had not “remembered” emails between her and her then press secretary Jason Knauf about the book.

In 2020, Omid Scobie and Carolyn Durand released their book “Finding Freedom”, which is a biography about the Duke and Duchess of Sussex’s time in the Royal Family.

The Sussex royals previously insisted they did not have any involvement with the biography.

A spokesperson for Meghan and Harry said in 2020 Mr Scobie and Ms Durand do not speak for the royals.

READ MORE: Royal Family LIVE: ‘Spoiled’ Harry and Meghan risk Queen fury

She said: “I apologise to the Court for the fact that I had not remembered these exchanges at the time.

“I had absolutely no wish or intention to mislead the Defendant or the Court.”

The Duchess added that had she known about the emails she would have been “more than happy to refer to them” as “strongly” supportive of her case.

In a witness statement to the court, Mr Knauf said Meghan had sent briefing notes to him, suggesting topics such as her half-siblings and her dad be discussed with the authors.

He said Meghan and Harry “authorised specific cooperation in writing” in December 2018, and advised the couple that putting the authors in touch with Meghan’s friends was “not a good idea”.

He claimed he told the pair: “Being able to say hand on heart that we did not facilitate access will be important.”

Harry is alleged to have responded: “I totally agree that we have to be able to say we didn’t have anything to do with it.

“Equally, you giving the right context and background to them would help get some truths out there.”

Meghan sued Associated Newspapers Limited (ANL), which is also the publisher of MailOnline, over a series of articles that reproduced parts of a “personal and private” letter to Mr Markle in August 2018.

She claimed the five articles, published in print and online in February 2019, misused her private information, infringed her copyright and breached the Data Protection Act.

She won her case after Lord Justice Warby ruled that ANL’s publication of her letter to her father was “manifestly excessive and hence unlawful” in a summary judgement – avoiding the need for a trial.



LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here